Klanten

Ziggo UPC

Ziggo UPC

In 2012 kregen wij van UPC - nu Ziggo - een geweldige uitdaging: Het bouwen én succesvol maken van hun partnerkanaal in de zakelijke markt.

Even terug..

UPC leverde op dat moment vooral direct televisie, internet en telefonie aan zowel huishoudens als kleine bedrijven. Maar het leveren van hun diensten en producten aan huishoudens was toen verreweg hun grootse bron van inkomsten. Echter gezien de ontwikkelingen van steeds sneller internet over de kabel, zag UPC een grote kans binnen de zakelijke markt. Vanuit de wetenschap dat bedrijven hun ICT en Telco diensten veelal niet direct afnemen bij een provider, maar bij aan partner, waren het in eerste instantie de partners die zich aan UPC moesten verbinden

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

From scratch to...

De opdracht aan ons was helder: bouw een partnerkanaal voor de klein zakelijke markt. En maak deze partners succesvol in het verkopen van UPC. Op het moment dat we in 2012 begonnen stond de teller min of meer op 0. UPC Business  - nu Ziggo Business – had nog geen partnerkanaal in de klein zakelijke markt. We begonnen dus from scratch.

Een succes

Vanuit een gezamenlijke businesscase voor UPC heeft Buro88, samen met haar partner Agilis, het partnerkanaal opgebouwd. Meer dan 1200 partners zijn aangesloten, getraind en worden nog steeds dag in dag uit gestimuleerd en ondersteund om het maximale uit hun verkoopkanaal te halen. Ook na rebranding van UPC naar Ziggo in 2015, is het partnerkanaal een  grote bijdrage blijven leveren aan de totale omzet van Ziggo Zakelijk. En hier zijn wij trots op.  

 

 

 

 

 

HP/Microsoft Frontline Business School (FLBS)

HP Miscrosoft Partnership Buro88

Eddy Veldhuizen, Manager Strategic Alliances Microsoft en Richard Troost, Marketing Manager HP, oprichters van de Frontline Business School:

"Voor zowel HP als Microsoft zijn channel partners van groot belang. Wij verwachten van onze partners dat ze nu en in de toekomst aan de eisen en verwachtingen van klanten blijven voldoen en hun problemen oplossen. Dat willen willen wij waarborgen door account managers, sales managers en management van onze partners op een hoger niveau te brengen door het aanbieden van een Master-opleiding bestaande uit een mix van theorie en praktijk. Buro88 is met onze wensen aan de slag gegaan en heeft zorg gedragen voor het op een professionele wijze neerzetten van de FLBS, inclusief het verzorgen van de dagelijkse organisatie. Mede dankzij Buro88, is de FLBS door de wereldwijde HP/Microsoft Frontline Partnership-organisatie beloond met het predicaat "2005 Worldwide Best Practice".

 

 

 

 

 

 

 

 

Voor Microsoft Benelux heeft Buro88 verscheidene langlopende projecten gerealiseerd. Eén van deze projecten is de implementatie van een channeldevelopment programma voor de top 300 partners van Microsoft en Hewlett-Packard (HP) onder de vlag van het Frontline Partnership: de Frontline Business School (FLBS). De opdracht die wij van Microsoft en HP meekregen was: Creëer en beheer een succesvol opleidingsplatform. De FLBS is een op maat gesneden opleiding voor een ieder die commercieel actief is als certificeerde partner van Microsoft en HP. Deelnemen aan de FLBS betekent dat je begeleid wordt in je persoonlijke commerciële en/of leidinggevende ontwikkeling door gebruik te maken van vier belangrijke elementen:

    • theoretische kennis
    • gastdocenten uit het bedrijfsleven
    • real life business cases
    • intensieve, individuele coaching.

In een periode van 7 jaar hebben we hier 60% van de top partners van Microsoft en HP in betrokken die een omzetverhoging realiseerden die boven de gemiddelde marktgroei lag.

Wat heeft Buro88 voor HP en Microsoft gedaan?

    • Verzorgen van de volledige organisatie van de FLBS
    • Ontwikkelen totale concept, inclusief logo, brandbook en marketingmaterialen
    • Ontwikkelen en lanceren platform en hier van uit campagnes gedraaid
    • Ontwikkelen en lanceren online leeromgeving, de Frontline Learning Portal
    • Beheer website
    • Verzorgen van de inschrijvingen, evenementen en acties
    • Ontwikkelen en lanceren online leeromgeving, de Frontline Learning Portal, en hier van uit campagnes gedaan

 

 

 

Eredivisie Live

Eredivisie Partnership met Buro88

Jan de Vries, start-upmanager Eredivisie Live:

‘Wij hebben bij de oprichting van het Eredivisie Live kanaal in 2008 gekozen voor Buro88, vanwege hun sales-gerichte aanpak. Alle activiteiten die Buro88 in hun plan van aanpak had opgenomen waren erop gericht geïnteresseerden te genereren en deze gelijk om te zetten in abonnees. Buro88 is continu op zoek naar nieuwe invalshoeken om abonnees te werven. Daarnaast was Buro88 in het eerste jaar van Eredivisie Live een verlengstuk van onze organisatie. Zij hebben er mede voor gezorgd dat alle complexe processen bij de aanbieders goed zijn ingericht en dat we de doelstelling van 550.000 nieuwe klanten in 2 jaar tijd gehaald hebben!’

 

 

 

 

 

Op Eredivisie Live, het uitzendkanaal van de Eredivisie CV, worden alle wedstrijden in de competitie live uitgezonden. De doelgroep zijn alle fans van alle clubs. De opdracht was: Werf in 2 jaar op de meest (kosten)efficiënte wijze meer dan 550.000 nieuwe klanten voor Eredivisie Live. Om dit resultaat te behalen hebben we de volledige projectverantwoordelijkheid op ons genomen voor de marketing & verkoop. Eredivisie Live heet vanaf 1 augustus 2013 Fox Sports Live.

Wat heeft Buro88 voor eredivisie live gedaan?

    • Direct marketing op bestaande databases van de eredivisieclubs
    • Promotionele activiteiten rond open dagen
    • E-mailmarketing
    • Direct Marketing
    • Retail acties met partners en sponsoren van de Eredivisie
    • Co-marketing met alle digitale providers (UPC, Ziggo, KPN, Tele2 e.a.). De nadruk ligt hierbij altijd op meetbare verkoop: door te meten wordt nauwkeurig bijgehouden hoeveel het kost per verkoopkanaal om een nieuwe abonnee te werven.

 

 

 

 

 

 

Exact

Partners raakten veel meer betrokken bij Exact, Exact was bij hun ‘top of mind’, ze voelden zich verbonden met het bedrijf. De kennis over producten van zowel medewerkers als van partners nam toe en dat was terug te zien in de verkoopcijfers.

Het ondersteunen van ondernemers is de kern van de werkzaamheden van Exact. Exact biedt software-oplossingen die iedere zakelijke activiteit ondersteunen en die real time inzicht geven in de gehele onderneming. Met Exact hebben ondernemeningen de vrijheid om met succes uitdagingen en kansen te grijpen, en daarmee waarde voor hun klanten en uiteindelijk de onderneming zelf te creëren.

Wat heeft Buro88 voor Exact gedaan?

  • Ontwikkeling van de Exact Business School
  • Ontwikkeling van cursussen
  • Brandontwikkeling van de Exact Business School
  • Het inschrijfproces
  • Ontwikkeling systeem inschrijfproces
  • Er voor zorgen dat de cursussen altijd vol zaten
  • Het facturatieproces